Меню сайту

Категорії розділу
Лекції ІІ курс [17]
Лекції І курс [26]

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 85

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Студентський проект удосконалення власного мовлення

[Переглянути та завантажити повну версію матеріалу (20.0 Kb) ]

 

Студентський проект удосконалення власного мовлення

Проект - це один із способів реалізації проблемного навчання, коли

викладач ставить задачу, окреслює плановані результати навчання і

вихідні дані, а студенти намічають проміжні завдання, шукають шляхи

їх вирішення, порівнюють отримане з тим, що вимагалося, корегують

діяльність.

Слово «проект» у перекладі з латинської мови означає «кинутий вперед».

Проект - це будь-який задум, що має мсту, термін та конкретні кроки реалізації.

Проект мусить відповідати на запитання:

• навіщо, для чого він створений?

• наскільки новим постає бачення проблеми?

• наскільки процес відповідає вимогам часу?

• чи придатний він для втілення?

• чи проект завершений, готовий до реалізації?

Проекти класифікують за:

1) складом учасників проектної діяльності: індивідуальні; колективні

(парні, групові);

2) характером партнерських взаємодій між учасниками проектної діяльності: кооперативні; змагальні; конкурсні;

3) рівнем реалізації міжпредметних зв’язків: монопредметні; міжпредметні; надпредметні;

4) характером координації проекту: безпосередній; прихований;

5) тривалістю підготовки: короткі; середньої тривалості; тривалі;

6) метою і характером проектної діяльності: інформаційні; ознайомлювальні; пригодницькі; мистецькі; науково-пошукові; конструювальні тощо.

 

Дослідницькі проекти - потребують добре обміркованої структури, визначеної мети, актуальності предмета дослідження для всіх учасників, соціальної значущості, продуманості методів. Вони повністю підпорядковані логіці дослідження і мають відповідну структуру: визначення теми дослідження, аргументація її актуальності, визначення предмета й об’єкта, завдань і методів, визначення методології дослідження, висунення гіпотез розв’язання проблеми і

накреслення шляхів її розв’язання.

Творчі проекти - не мають детально опрацьованої структури,

спільної діяльності учасників, вона розвивається, підпорядковуючись кінцевому результату, інтересам учасників проекту.

Ігрові проекти - учасники обирають собі визначені ролі. Це можуть бути як літературні персонажі, так і реально існуючі особистості, імітуються їхні стосунки, які ускладнюються ситуаціями, вигаданими учасниками. Домінуючим видом діяльності є гра.

Інформаційні проекти - спрямовані на збирання інформації про

який-небудь об’єкт, явище, ознайомлення учасників проекту з цією

інформацією, її аналіз і узагальнення фактів. Можлива така структура

цього проекту: мета проекту, його актуальність; методи обробки та

отримання інформації, результати (стаття, реферат, доповідь,

відеофільм); презентація (публікація, телеконференція). Такі проекти

можуть бути частиною дослідницьких проектів, їхнім модулем.

 

Практико-орієнтовані проекти — результат діяльності чітко визначено з самого початку, він орієнтований на соціальні інтереси учасників (документ, програма, рекомендації, проект закону, тощо). Проект потребує складання сценарію всієї діяльності з визначенням функцій кожного учасника. Особливо важливими є добра координація роботи у вигляді поетапних обговорень та презентація одержаних результатів і можливих засобів їх впровадження в практику.

Освітній проект - це форма організації занять, яка передбачає

комплексний характер діяльності усіх його учасників щодо отримання

освітньої продукції за певний проміжок часу від одного заняття до декількох місяців.

 

До організації проекту висуваються такі вимоги

1. Проект розробляється з ініціативи студентів. Тема проекту для всієї групи одна, а шляхи її реалізації у кожній підгрупі - різні.

2. Проект є значущим для найближчого та опосередкованого оточення студентів-одногрупників, батьків, знайомих.

3. Робота над проектом є дослідницькою, моделює роботу в науковій лабораторії.

4. Проект завжди педагогічно значущий, тобто студенти набувають знань, будують стосунки, оволодівають необхідними способами мислення та дії.

5. Проект орієнтовано на вирішення конкретної проблеми, його результат має споживача.

6. Проект повинен б у ти завчасно спланованим, сконструйованим, проте допускає гнучкість та зміни під час виконання.

7. Проект повинен бути реалістичним, орієнтованим на ресурси, які має у своєму розпорядженні заклад освіти.

 

Загальні підходи до структурування проекту

1. Починати потрібно з вибору теми проекту, його типу, кількості учасників.

2. Сформулювати мету.

3. Розподілити завдання по групах, обговорити можливі методи дослідження, пошуку інформації, творчих рішень.

4. Потім починається самостійна робота учасників проекту за своїми індивідуальними чи груповими дослідницькими, творчими завданнями (робота з різноманітними джерелами інформації).

5. Постійно проводяться проміжні обговорення отриманих даних у групах (на заняттях, під час роботи у бібліотеці, на засіданнях гуртка НДРС та ін.).

6. Обробка матеріалу та оформлення результату.

7. Презентація проекту, його захист.

8. Завершується робота колективним обговоренням, експертизою, оголошенням результатів зовнішньої оцінки, формулюванням висновків.

 

Етапи роботи над індивідуальним проектом

• З’ясуйте проблему.

• Чітко визначте тему та мету, тип проекту.

• Передбачте можливий результат.

• Опрацюйте джерела інформації з обраної теми.

• Накопичуйте матеріал.

• Аналізуйте, зіставляйте факти.

• Аргументуйте думку.

• Прийміть власне рішення.

• Створіть «кінцевий продукт» - матеріальний носій (фільм, календар,

журнал, проспект, газету тощо).

 

Етапи роботи над груповим проектом

• Створіть групу, оберіть координатора.

• З’ясуйте проблему.

• Чітко визначте тему, мету, тип проекту. Складіть план роботи.

• Передбачте можливі результати та форму захисту.

• Опрацюйте джерела інформації з обраної теми.

• Накопичуйте матеріал.

• Чітко розподіліть обов’язки між членами групи.

• Аналізуйте, зіставляйте факти.

• Обговорюйте суперечливі питання, толерантно вирішуйте їх,

аргументуйте думку.

• Створюйте «кінцевий продукт».

• Визначте форму захисту.

 

Правила успішної командної роботи

• Пам’ятайте, що ви - частина команди і без вас команді буде важко.

• Будьте активними.

• Вчасно та ретельно виконуйте доручену справу.

• Допомагайте іншим у разі потреби.

• Не «тягніть ковдру на себе», пам’ятайте, що від вас команда

передусім чекає якісного виконання обов’язків.

• Працюйте в атмосфері співпраці та взаємовигідного партнерства.

• Поважайте думку кожного.

• Пам’ятайте: успіх кожного - це успіх усіх!

• Оцінка своїх дій.

• Чого і як навчилися?

• Що, на ваш погляд, можна зробити інакше? Яких умінь і навичок набули?

• Чого навчилися під час групової роботи? Які, на ваш погляд,

недоліки в груповій роботі?

 

Схема оформлення проекту

I етап

Вибір напряму та формування назви проекту: містить узагальнену назву проблеми, коло питань, визначення підпроектів.

II етап

Написання проекту. Розділи проекту:

1. Актуальність, необхідність, значущість обраного напряму.

2. Мета проекту:

а) довготривалі: створення чогось нового, нові технології, методики;

можлива розробка дослідження за проектом; визначення очікуваних

результатів; планування результату;

б) короткодіючі: мета, завдання - визначення конкретної мети, завдань

на певний період.

3. Визначення етапів реалізації проекту:

а) зазначення термінів початку і закінчення проекту;

б) закінчення проекту, визначене етапністю реалізації проекту;

в) зазначення часових інтервалів кожного етапу.

4. Механізм реалізації проекту.

5. Визначення відповідальних.

6. Очікувані результати.

7. Оцінювання і самооцінювання.

8. Бюджет, ресурсне забезпечення.

 

Зразок структури проекту

1. Титульна сторінка (назва навчального закладу, група, спеціальність,

автор, назва проекту, науковий керівник, місце видання, рік).

2. Зміст (перелік складових проекту).

3. Стисла анотація.

4. Епіграф.

5. Вступ.

6. Основна частина (розділи, параграфи, якщо є).

7. Висновки. Перелік використаних джерел.

8. Додатки (фото, відеоматеріали, таблиці, малюнки, схеми).

Зразок паспорта проектної діяльності:

Назва проекту____________________________

Автори проекту__________________________

Склад проектної групи____________________

Навчальний рік___________________________

Група______________________________________

Керівник групи___________________________

Науковий керівник проекту______________

Консультанти ___________________________

Короткий опис (анотація) проекту______

Жанр проекту: альбом, фільм, виставка, стенд, реферат, буклет та інше.

                                                                                    (З інтернет-ресурсів)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Питання для самоконтролю

1. Дайте визначення поняття «проект».

2. На які запитання відповідає проект?

3. За якими критеріями класифікують проекти?

4. Що таке дослідницькі проекти?

5. Як ви розумієте поняття «творчі проекти»?

6. Що таке ігрові проекти?

7. У чому полягає суть інформаційних проектів?

8. Дайте визначення поняття «практико-орієнтовані проекти».

9. Що таке освітній проект?

10. Які вимоги висуваються до організації проекту?

11. Визначте загальні підходи до структурування проекту.

12. Визначте етапи роботи над індивідуальним проектом.

13. Визначте етапи роботи над груповим проектом.

14. Сформулюйте правила успішної командної роботи.

15. Визначте схему оформлення проекту.

Категорія: Лекції ІІ курс | Додав: pletunya1 (2019-01-09)
Переглядів: 436 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт

Пошук

...
Погода

ФОТОГАЛЕРЕЯ

 

ВІДЕОГАЛЕРЕЯ

 

ОСВІТЯНСЬКІ САЙТИ

 
Друзі сайту


Copyright MyCorp © 2024
uCoz