Меню сайту

Категорії розділу
ЗНО: українська мова та література [27]
Інтерактивні методи навчання [13]
Календарне планування [4]
Методичні рекомендації [4]
Програми [5]

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 85

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


ЗНО 2018 Українська мова і література. Повний курс підготовки. О.Заболотний, В. Заболотний

[Завантажити матеріал ( 150,0 Мb) ]

 

ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇЧЕРКАСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇОСВІТИ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ

 

Притчі, історії, легенди, метафори

 

Черкаси 2012

 

УКЛАДАЧІ:Ярова В.Д.,завідувач кабінету основ здоров’я та фізичної культури Черкаськогообласногоінститутупіслядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради;Сатанівська О.Д.,учитель основ здоров’я Уманської загальноосвітньої школиІ-ІІІ ступенів No11 ім. М.П.Бажана.РЕЦЕНЗЕНТИ:Ільїна Л.В.,методист міського методичного кабінету відділу освіти Уманської міської ради;Андрющенко Т.К.,кандидат педагогічних наук, завідувач кафедри освітнього менеджменту і   педагогічних інновацій Черкаськогообласногоінститутупіслядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради.У  посібнику зібрані історії, легенди, метафори та притчі, які використовуються на  уроках основ здоров’я, тренінгах під часпроведення виховних та позакласних заходів.Призначений для вчителів основ здоров’я, класних керівників, практичних психологів, соціальних педагогів, вчителів-тренерів.Затверджено на засіданні Вченої ради інституту.Протокол  No 4від  06.12.2011року

 

   КОМУ ПОТРІБНІ ПРИТЧІ?Притчі , як дорогоцінне каміння, віками передавались від одної культури до іншої, стали універсальною мовою духовного спілкування народів.(В.Н.Кляпіков).Притча -це одночасно мудрість і шлях до мудрості: це слово, вчинок, життя і мистецтво (А. Княжицький).Тисячі років усна народна творчість існувала не  лише для розваг. Вона слугувала певним засобом, з допомогою якого старше покоління передавало знання і досвід молодшому. З   давніх часів дійшли до  нас різні види усної народної творчості: казки, легенди, міфи, байки. Колись давно вони слугували мало не єдиним засобом передачі інформації наступним поколінням. Для чого взагалі потрібні притчі? Вони допомагають у  житті. Це   не просто цікаві історії, написані з метою когось навчити.Притчі – це  історії, які    передаються від серця до  серця, відкривають людям почуте, побачене, але найголовніше –душу.Вікова мудрість, що закладена в  притчах, перетворює їх   на  своєрідну книгу життя, яка допомагає нам зрозуміти себе та наше майбутнє.Краса притчі полягає в  тому, що вона не  ділить людський розум на запитання і  відповідь. Вона просто дає натяк на  те,  що  кожного разу, коли відбуваються які-небудь події, згадується відповідна до   них притча. На   мій погляд, це не просто повчальні історії. У будь-якій з них можна знайти безліч прихованих змістів.Інколи притча – найкраща відповідь на  поставлене життям питання. Притчі вчать розуміти, приймати і  цінити найважливіше в   житті – кохання, щастя, розуміти неписані, але такі важливі закони життя.Але, найцінніше –притчі не мають вікових обмежень. Вони цікаві всім!Саме дітям, яких виховують іноді батьки в наказовому порядку: «Винеси сміття! Прибери в  кімнаті! Поважай вчителів! Не прогулюй уроки», за допомогою притч можна найкраще пояснити важливі в житті речі.Школярам потрібно читати притчі, щоб вони визначали для себе життєві пріоритети. Молодь знайде в притчах багато цікавого про зміст життя, про те, куди ми йдемо і який шлях нам обрати. Вчителі, психологи, класні керівники  можуть за допомогою притч дати своїм учням знання, що проникають глибоко в серце і подібно насінню проростають і дають свої паростки.

  Не  відносьтесь до  притчі зневажливо. Подібно тому, як  при  світлі найдешевшої свічки можна знайти загублену золоту монету або перлину, так з допомогою притчі пізнається істина.ВИКОРИСТАННЯ ІСТОРІЙ, ЛЕГЕНД МЕТАФОР НА ТРЕНІНГУЛегенди і притчі –історії. Які поєднують в собі мудрість і простоту, вчать нас думати, знаходити вирішення проблеми,розвивають мислення, інтуїцію,  уявлення. Одні з  них приносять натхнення, інші змушують сміятись, треті –задуматись. Ці  історії відкривають нові життєві орієнтири, направити нас і запропонувати шляхи майбутніх змін і  особистого зросту. У  наш час притчі, історії і   метафори використовують з  метою морального та    естетичного виховання.З появою тренінгових технологій вони переживають друге народження. З їх допомогою на тренінгу можна розв’язати безліч завдань:-створення сприятливої психологічної атмосфери;-набуття учасниками стану розслабленої готовності;-мотивація до вивчення нової теми;-позитивні зміни на рівні цінностей  і ставлень;-краще розуміння того, що важко пояснити;-планування майбутнього.Вони допомагають:-зрозуміти те, що важко пояснити словами;-головна думка легше запам’ятовується, тому що  викликає асоціації з особистим досвідом;-розслаблюють і створюють позитивну атмосферу;-найефективніше використовувати для впливу на  рівні цінностей, переконань і морального вибору.Історії, зображені у  притчах, не  втратили сьогодні свого значення. Інформація у  формі цікавої історії сприймається і  запам’ятовується краще, ніж у вигляді сухих фактів чи інструкцій.РАЙ  І  ПЕКЛОНаснився  одному  чоловікові  сон,  що  потрапив  він  на  небеса  і  зустрів  там  Апостола  Петра,  що  запропонував  йому  екскурсію.Спочатку  вони  помандрували  до  пекла.  Чоловік  здивувався:  у  великих  світлих   кімнатах   стояли   величезні   столи,   заповнені   різноманітними  стравами,  за  столами  сиділи  люди,  але вони  були  нещасливі,  бо     ложки  в  їхніх  руках  були  занадто  довгими  і  вони  не  могли   їсти  ними!Після  цього  вони  пішли  до  раю.  Чоловік  був  здивований

 

Категорія: ЗНО: українська мова та література | Додав: pletunya1 (2019-10-13)
Переглядів: 148 | Рейтинг: 4.0/1
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт

Пошук

...
Погода

ФОТОГАЛЕРЕЯ

 

ВІДЕОГАЛЕРЕЯ

 

ОСВІТЯНСЬКІ САЙТИ

 
Друзі сайту


Copyright MyCorp © 2024
uCoz