Меню сайту

Категорії розділу
Заходи [11]
Інформаційне забезпечення [5]
Презентації. Виховні заходи [1]

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 85

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Заняття. Прагнемо миру.

[Переглянути та завантажити повну версію матеріалу (41.0 Kb)]

 

Тема: Прагнемо миру!

Мета: довести учням необхідність збереження миру в усьому світі, показати масштаб небезпеки війни й можливості в її запобіганні; підвести учнів до усвідомлення зовнішньої політики української держави в зміцненні миру на планеті; розкрити взаємозв’язок участі у відстоюванні миру й готовності до захисту рідної землі; розвивати вміння аналізувати події, факти, історичні явища; формувати в учнів відчуття приналежності до України – мирної нації, усвідомлення вартості людського життя; виховувати почуття патріотизму, ціннісного ставлення до всіх держав, особистої відповідальності за мир у всьому світі.

Обладнання:  паперові фігурки голубів, ручки, книга «Хрестоматія миру», ватмани, олівці, вирізані з паперу зірочки, відео та аудіофайли, мультимедійна презентація.

                                       Хід уроку

                               Епіграф: У кожного, ким би він не був, чим би він не займався,

                   є один борг, який потребує самовідданого й вірного

                   служіння: захищати мир.

                                                                     Микола Тихонов

І. Організаційний момент

       Добрий день, усім присутнім!

Перший дзвінок знову зібрав нас у колі дружної шкільної родини. Святково й урочисто розпочався сьогодні для вас новий навчальний рік. Нехай він буде плідним, радісним, цікавим і мирним для всіх нас.

Перше вересня – це плани, сподівання, мрії, задуми на весь навчальний рік. Тож перший урок – незвичайний, це урок державності, громадянськості, людяності, патріотизму і, я впевнена, що у світлі тих буремних подій, які відбуваються в нашій державі, ви не залишитеся байдужими до того, про що ми говоритимемо.

 

ІІ. Оголошення теми, мети уроку.

Наша зустріч присвячена тому, щоб учитися приймати один одного такими, які

ми є, вчитися розуміти один одного й жити мирно. Мир на планеті –  надзвичайно актуальна тема в усі часи. І це не дивно. Адже будь-яка людина, що загляне всередину себе, у свою душу, у свій розум, підтвердить, що зберегти мир іноді нелегко навіть у собі, що вже казати про стосунки між людьми (навіть близькими), а тим більше між країнами. Однак повинна ж бути в цього поняття якась основа, опорна точка, зміцнивши яку, цілком реально досягти стану миру всередині себе, а отже, привнести його у своє оточення. Спробуємо це з'ясувати.

Сьогодні ми доведемо необхідність збереження миру в усьому світі, покажемо масштаб небезпеки війни й можливості в її запобіганні; визначимо позицію України в цьому питанні, пригадаємо історію воєн і миру, проаналізуємо події й факти, спробуємо з’ясувати, хто має нести відповідальність за мир у всьому світі.

 

ІІІ. Емоційне налаштування. Енергізатор «Я – зірка».

 (Звучить тихо легка музика).

         Сядьте зручніше й заплющіть очі. Зробіть два глибоких вдихи й видихи. Уявіть, що над вами висить золота зірка. Це – ваша зірка. Вона піклується, щоб ви були щасливими. Відчуйте її тепло. Уявіть, що ви теж випускаєте промінці ясного світла й це світло йде до всіх дітей у класі. Тепер надішліть своє світло людям, яких немає в цій кімнаті: батькам, знайомим, друзям. Попрощайтеся з зіркою та розплющіть очі.

 

ІV. Основний зміст роботи.

Епіграфом нашого уроку будуть слова Миколи Тихонова: «У кожного, ким би він не був, чим би він не займався, є один борг, який потребує самовідданого й вірного служіння: захищати мир».

  • Як ви розумієте вислів М.Тихонова?
  • Чому захист миру є боргом? І перед ким? (Відповіді учнів)

Світ знає величезну кількість війн, кожна з них повинна була б служити нагадуванням для всіх про те, що найжорстокіша ціна за них – це життя людей і мирне небо над головою. Здавалося б, уроки долі треба запам’ятовувати, але, як свідчить історія, люди повторюють свої помилки знову і знову. За підрахунками істориків упродовж останніх 6 тисяч років мирними, тобто без воєн, були лише 292 роки.

  • Поясніть чому? (Відповіді учнів)

Вправа «Учимося креативно мислити»

Що б не сталося, які проблеми б не виникли, усе можна вирішити мирним шляхом. Слід пам’ятати, що завжди є вихід. Іноді він може бути зовсім несподіваним. Слід виробля­ти вміння шукати нестандартні рішення. По­тренуємо свою креативність, спробувавши ді­брати закінчення до висловів відомих людей. Як ви вже здогада­лися, вони мають бути зовсім не банальними. Наприкінці нашої зустрічі ми заслухаємо ваші відповіді й порівняємо з авторськими. Можливо, хтось змінить думку, а хтось щось додасть до написаного.

(На партах перед учнями лежать картки з початком речення, вони його  продовжують. По закінченні роботи відкладають картки на край столу до кінця заходу.)

  • Якщо бажаєш, щоб світ змінився, стань... (Махатма Ганді)
  • Не йдіть війною проти закону, прийміть закони проти…(Єврейське прислів’я).
  • Визнання проблеми – половина успіху в її... (Зигмунд Фрейд)
  • Війна в однаковій мірі обкладає даниною чоловіків і жінок, але з одних вона стягає кров, а з інших …(В.Теккерей)
  • Війна буде повторюватися до тих пір, поки питання про неї буде вирішуватися не тими, хто…(Анрі Барбюс)

Нас, покоління ХХI століття, хвилює майбутнє планети. Ми прагнемо миру та мріємо, щоб не було вбивств, щоб не гриміли постріли, не лилася кров.

Аби розібратися в проблемах миру та війни, звернімося до глосарія.

Робота з глосарієм.

Глоса́рій (лат. Glōssarium – «словник глос ») словник до тексту, що пояснює маловідомі або застарілі слова, неологізми чи, як мінімум, незвичайні.

 

За глосарієм мир – це:

  1. Відсутність незгоди, ворожнечі, сварок; згода;
  2. Відсутність збройної боротьби між двома або кількома народами, державами;
  1. Угода сторін, що воюють між собою, про припинення воєнних дій; мирний договір.
  2. Спокій, тиша.

Є ще одне цікаве пояснення походження слова «мир». Для цього звернемося до старослов'янської абетки, у якій кожна буква-слово містить смислове ядро. Подивімося, з яких букв-слів складено слово «мир», щоб краще зрозуміти його значення.

Отже,
М
мислите дуже важлива буква-слово, що означає «думати», «міркувати», «мислити».
И
іже буква, зміст якої можна виразити словами «якщо» і «коли». Також використовувалась у значенні сполучника «і».

Р рци це давньослов'янська буква, яку ми знаємо сьогодні як букву Р: «говори, прорікай, читай уголос».

         Як бачимо, «думки й мова» два ключі до розшифрування поняття «мир». А враховуючи той факт, що стародавні слов'яни бачили послання в кожному слові, то й ми можемо скласти такі фрази: «Духовно мисліть і мовте», або «Думайте, коли говорите». Отже, мир починається в думках кожної людини.

Пояснення слова «війна».

  1. Організована збройна боротьба між державами, суспільними класами тощо.
  2. Стан ворожнечі між ким-небудь; суперечка, сварка з кимось.

Вікіпедія пояснює це слово більш поширено:

  1. Війна – комплекс заходів, спрямований на захоплення чужих природних, енергетичних і людських ресурсів.
  2. Війна – складне суспільно-політичне явище, пов'язане з розв'язанням суперечностей між державами, народами, національними й соціальними групами з переходом до вжитку засобів збройної боротьби, що відбувається у формі бойових дій між їхніми збройними силами.

Хвилина вільних думок.

Прослухавши тлумачення цих двох слів, як ви можете пояснити вислів «Хочеш миру – готуйся до війни»? (Відповіді учнів)

Війна – це страшне зло на Землі. Одного слова достатньо, щоб вона почалася й забрала мільйони життів із собою. Багато залежить від влади, від її витримки, терпіння й мудрості. Багато залежить і від нас. Наприклад, ви провчилися 10 років в одному класі, ви навчилися спілкуватися й дружити один з одним, навчилися приймати однокласників такими, які вони є. Давайте й цього року ми будемо жити мирно, за законами добра й справедливості. Це буде наш невеличкий  внесок у справу підтримання миру.

Для чого людина народжується на світ? Для життя і щастя. А значить, для миру. Адже саме мирне існування дає можливість нам і жити, і бути щасливими.

Нам не треба війни.

 Нам не треба війни, не треба –

Ми за спокій і мир на Землі,

Щоб не коршаки в чистому небі,

А космічні пливли кораблі,

Щоб щасливо зростали діти

І не бачили жаху війни,

Щоб зловісний воєнний вітер

Був розвіяний вітром весни.

Вітром правди і сили людської –

Силу ту не здолати в віках –

Нас даремно лякають війною,

Міць народу – в народних руках!

Нам не треба війни, не треба –

Ми за спокій і мир на Землі,

Щоб не коршаки в чистому небі,

А космічні пливли кораблі.

Ще в давні часи люди намагалися якось упорядкувати насилля. Спочатку це була помста, яка давала зрозуміти, що на всяку силу знайдеться більша сила. Потім вимагали дисципліни й поклоніння вождю. Пізніше з’явився етикет. Його порушення закінчувалося поєдинком. Лицарські турніри та дворянські дуелі вважалися чесною боротьбою. Убивство не було самоціллю. Бій припинявся, коли один із супротивників вибачався. Це була своєрідна етика боротьби.

У ті часи воювали, звісно ж, і з зовнішнім ворогом. Та тільки воїн із воїном! Древні воїни, крім фізичної сили, демонстрували ще й моральну перевагу.  У сучасних же війнах велика кількість людей знищується без безпосереднього контакту з ними. Тому так звана «етика боротьби» втрачає свій колишній смисл.

Упорядкування насилля відбувається ще й у рамках держави. Застосування сили в цьому випадку знаходиться в руках влади. Саме вона повинна дбати про безпеку громадян, а насилля застосовувати лише за певними законами.

Незважаючи на стримувальні фактори й зусилля багатьох держав і їхніх керівників, хвиля насилля зростає.

  • Що ж збільшує зростання цієї хвилі? (Відповіді учнів)

Пропоную скласти своєрідну програму ненасилля. Що б ви запропонували?

Орієнтовні відповіді:

  1. Вивчати культуру миру й навчатися цієї культури;
  2. Державам відмовитися від думки, що вони перевершують інших;
  3. Перейти до партнерства й діалогу з усіх життєво важливих питань;
  4. Заохочувати й підтримувати мирні ініціативи;
  5. Переглядати інтереси на користь усіх народів;
  6. Розумом і серцем прийняти практику миру, форми ненасильницької діяльності;
  7. Зібрати всю зброю й переплавити на мирні інструменти;
  8. Направити свої сили на вирішення проблем світової економіки та екології, здоров’я та життя людей;
  9. Прагнути до найвищої соціальної цінності – без’ядерного світу, бо це є необхідною умовою для вирішення всіх глобальних проблем сучасності.

 

Підсумком усього вами сказаного можуть бути слова І.Канта: «Чини так, щоб ти завжди ставився до людства як до мети й ніколи не ставився до нього як до засобу».

Постери Миру.

Сьогодні ми почнемо робити постери Миру. Спочатку ви зробите ескізи, а вдома завершите. Фото ваших постерів ми викладемо на сайт школи й у соціальні мережі, щоб усі знали, що діти України прагнуть миру. (Учні об’єднуються в групи й на ватманах малюють ескізи майбутніх постерів).

Мир на всій землі – вічна мрія людства. Вона виникає в кожного нового покоління. Однак війни на планеті не вщухають майже ніколи. То в одному кінці землі, то в іншому спалахує страшне полум'я, і тоді знову гинуть люди, ллється кров, плачуть матері й діти. На жаль, людське бажання вирішувати соціальні, політичні, національні суперечки лише з позиції сили лежить в основі багатьох проблем світу. Війна – смертельно небезпечна хвороба, якою заражені всі покоління. Наприклад:

 

Категорія: Заходи | Додав: pletunya1 (2019-01-21)
Переглядів: 192 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт

Пошук

...
Погода

ФОТОГАЛЕРЕЯ

 

ВІДЕОГАЛЕРЕЯ

 

ОСВІТЯНСЬКІ САЙТИ

 
Друзі сайту


Copyright MyCorp © 2024
uCoz